    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo przejazdu/przelotu
    Date: Wed, 7 Aug 2019 22:23:26 +0200

    W dniu 2019-08-07 o 21:48, cef pisze:
    > Czy jest jakiś przepis, który podpierałby wypowiedzi
    > kilku osób w obronie latającego marszałka?
    >
    > Chodzi konkretnie o sytuację, gdy niektórzy powołują
    > się na fakt, że samolot i tak by leciał dlatego nie ma mowy o dodatkowych
    > kosztach w związku z przelotami kilku nieuprawnionych osób.
    > Pytam, bo jakoś trudno mi wyobrazić sobie, że skoro np
    > pociąg z Wrocławia i tak jedzie do Warszawy, to mnie przysługiwałby
    > darmowy przejazd, bo pociąg i tak tam jedzie.

    Abstrahując od problemu jaśniepaństwa, przepis na co?
    Lot samolotu był zamówiony i opłacony w całości.
    Natomiast pociąg rozkładowy jedzie właściwie w ciemno.
    Każdy pasażer zmniejsza deficyt a przy określonej liczbie pasażerów
    kolej nawet zarobi. Więc trudno o analogię.
    Raczej należało by się zapytać, czy można wziąć do służbowego samochodu,
    jadąc i tak w delegację do Gdańska teściową, aby pomoczyła sobie przy
    okazji nogi w morzu.
    (Ja bym nie brał, ale są różne zboczenia)

    Wydaje się, że sprawa wykorzystania samochodów służbowych do celów
    prywatnych jest opanowana.
    Choć to porównanie tez może być chybione, bo co wolno wojewodzie.....