  • Data: 2019-08-07 22:17:22
    Temat: Re: Prawo przejazdu/przelotu
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef <c...@i...pl> pisze:
    > Czy jest jakiś przepis, który podpierałby wypowiedzi
    > kilku osób w obronie latającego marszałka?
    >
    > Chodzi konkretnie o sytuację, gdy niektórzy powołują
    > się na fakt, że samolot i tak by leciał dlatego nie ma mowy o dodatkowych
    > kosztach w związku z przelotami kilku nieuprawnionych osób.
    > Pytam, bo jakoś trudno mi wyobrazić sobie, że skoro np
    > pociąg z Wrocławia i tak jedzie do Warszawy, to mnie przysługiwałby
    > darmowy przejazd, bo pociąg i tak tam jedzie.

    A co ma przepis (prawa) "kto jest uprawniony" do przelotu "na koszt
    podatników" do _dodatkowych_ kosztów przelotu osób nieuprawnionych?
    Ty chcesz dyskutować o PRAWIE (przepisach) czy o ekonomii?

    Oni mówią ile by wydali na przelot gdyby nie leciałyby dodatkowe osoby w
    miejscach które inaczej byłyby wolne. Ty podchodzisz od strony że
    pula osób na które mogłyby się rozkładać koszty jest większa,
    czyli jak lecą osoby _nieuprawnione_ to niech płacą (redukują koszty).

    Jakoś "wątpię" by było to (już) uregulowane wprost na dyskusje o
    zastosowaniu przepisów "bardziej ogólnych" raduje się dusza
    prawdziwego prawnika :-)

    "Jakby prawo było proste i oczywiste to prawnicy mniej by zarabiali" ;-)

    P.S.
    Ja czekam na donosy do Urzędów Skarbowych na niezapłacony podatek od
    odniesionych korzyści majątkowych ;-)

    --
    A. Filip