    From: "Marcin" <mcin@....pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Date: Wed, 21 May 2008 22:41:06 +0000 (UTC)
    <g0u8jd$ifo$1@inews.gazeta.pl> <g0ua0b$5c4$1@news.onet.pl>
    <g0uh3m$21a$4@news.wp.pl> <g0ulvo$d31$1@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <x...@n...onet.pl> <g11pll$mdb$5@news.wp.pl>

    Dnia 2008-05-21 gargamel napisal co nastepuje:

    > dlaczego masz wątpliwości? przecież sprawa jest jasna jak słońce:O)
    >
    > kod i program jest wyłącznie twój, a pracodawca nie ma żadnych praw nawet do
    programu który mu dałeś
    > (może go sobie jedynie niekomercyjnie potestowć i tyle), żeby mógł go wykorzystywać
    komercyjnie musi go
    > od ciebie legalnie kupić, jak tego nie zrobi to zawsze możesz go pozwać do sądu o
    odszkodowanie,
    >a co do kodu to chyba go jeszcze pracodawcy nie dałeś?
    >
    > bo jeśli dałeś to po ptakach:O(

    Nie dalem, spie z nim nawet w nocy, pendrive'a mam na naszyjniku ;) :)))))

    > bo pewnie nie będziesz w stanie udowodnić ze to był twój program a nie napisany
    przez pracodawcę:O(

    Mysle, ze nawet gdyby pracodawca mial kod, to i tak nie bylby w stanie pokazac, ze
    jest jego autorem (nie zna sie
    na programowaniu) lub ewentualnie ktos z zewnatrz z 'jego' ludzi znajacych sie na
    programowaniu, bo w kodzie sa
    tak zakomplikowane algorytmy, ze ja sam musze sie opierac na stworzonym przeze mnie
    na papierze schemacie
    blokowym kodu, zeby moc analizowac, co po kolei sie liczy i wykonuje i czy robi sie
    to dobrze.
    Nie chcialbym jednak aby ktos inny z firmy majac kod i wprowadzajac w nim
    'niezbedne' zmiany (np. przesuniecie
    jakigos przycisku o 3 piksele w prawo) podpisal sie jako autor calosci projektu
    (rzekomo 'finalnego' i 'bezblednego' ).

    Pozdrawiam, Marcin
    ---