    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo o ruchu drogowym?
    Date: Mon, 22 Mar 2010 20:47:58 +0000 (UTC)

    Dnia 21.03.2010 Chiron <e...@o...eu> napisał/a:
    > Jest taka sytuacja: mieszkam przy ulicy, która podlega Zarządowi Dróg
    > Publicznych. Drogi boczne- nie. Jadąc samochodem ktoś, kto nie wie, jaka
    > jest sytuacja- będzie się kierował pierwszeństwem nadjeżdżającego z prawej-
    > bo nie ma żadnych znaków. Czyli- ulica przy której mieszkam czasem jest więc
    > (patrząc w ten sposób)- podporządkowana.

    I słusznie, bo to normalne skrzyzowanie równorzędne skoro nie ma znaków.

    > Jednak mieszkańcy wiedzą, że tak
    > nie jest (jako droga publiczna ma zawsze pierwszeństwo)-

    A czemu droga publiczna ma mieć zawsze pierwszeństwo? Jaki przepis to
    reguluje? Jeśli ma utwardzoną nawierzchnie to jak najbardziej jest aktywna
    w ruchu i jest normalnym skrzyżowaniem. Chyba że nie jest utwardzona, więc
    wyjazd z niej jest włączeniem się do ruchu.

    > i już nawet odbyły
    > się rozprawy sądowe, które wygrywali ludzie jadący moją ulicą, biorący
    > udział w kolizji- mimo, że nadjeżdżali z lewej.

    Może te boczne nie są utwardzone co?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".