  • Data: 2010-03-24 07:08:52
    Temat: Re: Prawo o ruchu drogowym?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Ten problem dotyczy nieruchomości w ogóle.
    > Pojawiał się w różnych aspektach, a to przy okazji lasów, a to np.
    > placu... "skąd mam wiedzieć, czy facio który coś mi każe jest
    > właścicielem".
    > Nie wiemy skąd masz wiedzieć, masz albo wiedzieć że nie musisz
    > go słuchać, albo słuchać ;)

    Nie ma analogii. Gdyby na drodze stał znak to nie zastanawiałbym się
    czy on tam stoi legalnie tylko się do niego zastosował. Tak samo jak
    ktoś każe mi opuścic nie mój teren - jako domniemanie mogę przyjąć
    że skoro mówi to ma prawo a sprawdzić ewentualnie można potem. Ale
    tymczasem mam świadomość że ktoś czegoś ode mnie żąda i mogę się
    zastosować.
    Skrzyżowanie drogi publicznej z niepubliczną bez znaków wygląda tak
    samo jak skrzyżowanie publicznych dróg równorzędnych i nie można od
    kierującego oczekiwać że odróżni te sytuacje.

    > Z pierwszeństwem to samo...

    Taka sytuacje jest nie do przyjęcia. Po pierwsze stwarza zagrożenie
    a po drugie państwo nie ma prawa zastawiać pułapek na obywateli.