    From: leon <l...@n...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo jazdy a stwierdzenie tożsamości
    Date: Tue, 12 Feb 2008 16:13:30 +0100

    Dnia 11-02-2008 o 22:36:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Hm... samo wystawienie przez WPW to mało, ja mam trochę biletów
    > NBP (też tam wydanych) i wylegitymować się nimi nie mogę ;)
    bilety NBP czyli srodki platnicze ?

    > Doceniam ideę, żeby nie było :), ale dura lex...

    niby tak, ale przepisy okreslaja nam co jest DO, KW i paszportem.
    pytanie jest czy na podstawie prawo jazdy mozna ustalic tozsamosc.
    na podstawie nowego PJ tak i to jak najbarzdziej.
    nawet w przepisach dotyczacych DO mam:

    "3. Dowód osobisty jest dokumentem:
    1) stwierdzającym tożsamość osoby;
    2) poświadczającym obywatelstwo polskie;
    [..]"
    oraz jescze Art 37
    na podstawie powyzszego moge stwirdzic, ze PJ tez jest dokumentem
    tozsamosci na podstwie ktorego mozna
    dana osobe bezblednie zidentyfikowac. od DO rozni sie brakiem imion
    rodzicow oraz wzrostem i kolorem oczu
    [choc to w przypadku instnienia kolorowych soczewek powinno byc wpisywane]

    Obecny wzor PJ jest opracowany na standardzie UE. jest uznawany prze inne
    panstwa jako dowod tozsamosci - to
    dlaczego u nas mialoby byc inaczej.

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO