    From: "Hanna Burdon" <h...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo jazdy
    Date: Thu, 26 Aug 2004 13:02:56 +0100

    In news:cgjafg$suh$1@inews.gazeta.pl, Marcin wrote:
> [...]
    /page1.htm

    in%20Poland

    > Dziekuje bardzo, akurat to czytalem juz wczesniej. Mam tylko
    > watpliwosci jak to sie ma do mnie - mam obywatelstwo polskie, wiec
    > czy nie musze w Polsce poslugiwac sie polskim prawem jazdy?

    Wydaje mi się, że twoje obywatelstwo nie ma tu nic do rzeczy (dlaczego
    miałoby mieć?). Prawo o ruchu drogowym nic o obywatelstwie nie wspomina,
    poczytaj sobie:

    Art. 94. 1. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą,
    określone w konwencjach o ruchu drogowym, może kierować odpowiednim
    pojazdem silnikowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 6
    miesięcy od daty rozpoczęcia stałego lub czasowego pobytu.
    2. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą może otrzymać
    prawo jazdy odpowiedniej kategorii po oddaniu zagranicznego dokumentu
    organowi wydającemu prawo jazdy, z zastrzeżeniem ust. 4. Jeżeli prawo
    jazdy wydane za granicą nie jest określone w konwencjach o ruchu drogowym,
    dodatkowym warunkiem otrzymania polskiego prawa jazdy jest zdanie części
    teoretycznej egzaminu państwowego i przedstawienie uwierzytelnionego
    tłumaczenia zagranicznego dokumentu.
    3. Jeżeli prawo jazdy wydane za granicą zawiera ograniczenie terminu
    ważności, ograniczenie ze względu na stan zdrowia lub inne, należy to
    ograniczenie uwzględnić w wydanym prawie jazdy.
    4. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej może określić, w drodze
    rozporządzenia, w stosunku do obywateli niektórych państw, ze względu na
    zasadę wzajemności, warunki wydawania praw jazdy odmienne niż te, które
    przewiduje ust. 2.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0602.htm

    > Bo jezeli nie, to rozumiem ze wyrobie sobie International Driving
    > Permit, i to tyle. Mam racje?

    Myślę, że właśnie tak.
    Dlaczego nie napiszesz po prostu do ambasady?

    Hania