  • Data: 2006-07-10 23:07:09
    Temat: Re: Prawo do zrzutu ekranu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.07.2006 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 10 lipca 2006 01:10
    > (autor Marcin Debowski
    >
    > Nie wiem. Chciałem na wikibooks publikować, ale przyglądnąłem się zasadom i
    > temu, że wywalają rzeczy ze zrzutami ekranu

    Może nie chą ryzykować. To czy wolno czy nie zależy tu m.in. od charakteru
    książki czy artykułu a ten często może być dyskusyjny.

    > No... Tylko wiesz... napiszę coś, opublikuję, a za co potem się będę
    > procesował?

    No nie przesadzajmy z tymi kosztami, bardziej to uciążliwość. Zresztą
    jeśli słusznie to wszystko interpretuję to zauważ, że owa zapłata może być
    tylko ułamkiem Twoich ewentualnych zysków z publikacji. Jeśli zrobiłeś to
    wszystko pro publico bono a Twój utwór spełnia przesłanki u.1 to koszta
    poniesie głównie autor zrzutów. Tak czy inaczej niewątpliwie bezpieczniej
    aby wypowiedział się tu praktyk :)

    > No właśnie dlatego tu napisałem, bo nie rozumiem tego. Nie wierzę, że
    > autorzy miliarda opracowań w Sieci oraz drukowanych książek płacą haracz za
    > zrzuty ekranu.

    I pewnie często nie płacą głownie z powodów, że mało kto to odkrywa, a
    zaraz potem, że się zwyczajnie nie opłaca indyczyć o tak na oko groszowe
    jeśli już w ogóle należne kwoty.

    --
    Marcin