    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do programu
    Date: Wed, 30 Oct 2002 11:33:03 +0100

    > Ale kochani na programy komputerowe sa inne paragrafy. I tu zalezy co to
    > za program bo samo wyswietlenie A jak to powiedzaino nie bedzie chronione
    ..
    > to tylko jedna komenda w C++
    > IMHO ochronie podlegaja uzyte algorytmy niedostepne ogolnie bo niby
    dlacze
    > piszac program ktory sortuje tablice ... mialby byc chroniony skoro nie
    > uzyles wasnego algorytmu?

    Ale Ty poruszasz calkiem inny problem. Marek pytal o relacje prawne
    na plaszczyznie (autor programu) <> (licencjobiorca), a nie
    (autor programu) <> (autor algorytmu). To dwie zupelnie inne rzeczy.
    A poza tym, jezeli ja jestem niezaleznym autorem programu to program ten
    jak najbardziej podlega ochronie prawnej, nawet jezeli sortuje tablice.
    Przysluguje mi prawo majatkowe oraz autorskie do samego programu.
    Do algorytmu sortowania nie mam jednak prawa autorskiego, w sytuacji, gdy
    jest
    to algorytm opracowany przez innych programistow. Wowczas - jezeli
    oni sobie tego zycza - musze w programie umiescic wzmianke o autorach
    alorytmu, to wszystko.

    Pozdrawiam
    Slawek.