    From: "=== igoR ===" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do opieki nad dzieckiem...
    Date: Sat, 5 Aug 2006 19:51:41 +0000 (UTC)

    > Matka- praktycznie bez źródła utrzymania (kulejąca firma,
    > która zaraz padnie na pysk); pożyczająca od znajomych na
    > trochę mieszkanie (które zaraz będą chcieli odzyskać), a
    > oficjalnie- mieszkająca 'po koleżankach'; posiadająca- i
    > korzystająca bardzo czynnie- z prawa jazdy mimo wyraźnych
    > przeciwwskazań lekarskich (spowodowała niedawno wypadek,
    > jadąc z dzieckiem na dodatek, właśnie z tego powodu), a
    > w 'bonusie' - spotykająca się z kryminalistą. Utrudnia
    > spotkania z dzieckiem, nastawia je przeciwko ojcu.
    >
    > Ojciec dla kontrastu normalny, stała praca od dawna plus
> [...]

    Niestety, w Polsce najgorsza matka jest lepsza od najlepszego ojca.
    Ale niech facet walczy, ja to mam za sobą.
    Jeśli będą racjonalne argumenty, nie powinno być problemu.
    Ja miałem "łatwiej", bo zaraz po złożeniu pozwu zdarzyło się, że musiałem
    odebrać dziecko matce. Do czasu rozpoczęcia procesu było u mnie. Poprosiłem o
    tymczasowe powierzenie mi opieki, do zakończenia. I o kuratora, jak już sąd
    wyznaczył spotkania. Opinia kuratora przesądziła o powierzeniu mi opieki. Mama
    powołała kilkunastu świadków, którzy nic nie pomogli, bo mataczyli i kłamali.
    Niejako po mojej stronie byli jej rodzice (żyliśmy w konkubinacie, więc nie
    teściowie), po prostu mówili prawdę. Ja sam żadnego świadka nawet nie
    zgłosiłem. Nieoficjalnie wiem, że mimo tego było blisko, aby dziecko
    powierzono matce. Ale cóż, na głupotę ludzką (a sędzia, a szczegółowo, pani
    sędzia, też człowiek).

    --
    igoR