    From: "Witold Zaluska Jr." <k...@m...univ.gda.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.militaria
    Subject: Re: Prawo do obrony koniecznej.
    Date: Tue, 30 Jul 2002 17:02:35 +0200

    On Tue, 30 Jul 2002, Michal Kukula wrote:

    > Nie jestem policjantem.

    a wiec masz duzo mniejsze uprawnienia do zatrzymania osobi uzycia broni

    > To policjant w cywilu ma krzyczec "Stoj Policja"

    moze krzyknal jak nie slyszales... dopiero pozniej wyciagnal bron i go
    zobaczyles?

    > Natomiast jesli ktos rechoczac strzela gdzie popadnie to:
    > "Przekroczenie występuje w kilku wersjach:
    > 3. Spóźnione, lub przedwczesne działanie obronne."
    > Jak bym od razu nie strzelal to byloby spoznione...

    wszystko zalezy od BARDZO KONKRETNEJ sytuacji ( apozniej od checi i
    dzialan proroka i interpretacji sedziego, a jak z tym w Polsce jest
    wszyscy wiemy :P)

    > Strzelajac w noge w zaden sposob nie pozbawie go mozliwosci dalszego
    > strzelania do ludzi.

    po 1. - ja tylko mowie jak mowi polskie prawo
    po 2. - postrzal w noge moze sia rowniesz zakonczyc zgonem (nawet w ciagu
    kilku sekund)
    po 3. - ja z przestrzelonym kolanem raczej juz bym niemial ochoty na
    strzelanie :P

    > A hasla o "strzelaniu zeby obezwladnic" to tez - dotycza Policji a nie
    > cywila.

    raczej odwrotnie
    i w prawie nie ma mowy "zeby obezwladnic" ale zeby spowodowac jak
    najmniejszy uszczerbek na zdrowiu

    > Tylko po wezwaniu do odlozenia broni patrzec czy dalej strzela?

    tak

    > A jesli nie odlozy tylko zacznie sie obracac w moja strone?

    wez pod uwage ze dopiero po niedawnych zabojstwach policjantow policjant
    nie ma obowiazku do nawolania do odlozenia broni itp... musi "jedynie"
    krzyknac "Policja!"
    przypomne ze to policjanci maja wieksze uprawnienia jesli chodzi o uzycie
    broni

    > Na prawde jestem ciekaw jak by to prawo potraktowalo...

    jak to wielokrotnie powtarzano - lepiej byc oskarzonym niz dowodem

    PS
    ROTFL
    KK
    Art. 27. § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto działa w celu przeprowadzenia
    eksperymentu poznawczego, me-dycznego, technicznego lub ekonomicznego,
    jeżeli spodziewana korzyœć ma istotne znaczenie poznawcze, medyczne lub
    gospodarcze, a oczekiwanie jej osišgnięcia, celowoœć oraz sposób
    przeprowadzenia eksperymentu sš zasadne w œwietle aktualnego stanu wiedzy.
    § 2. Eksperyment jest niedopuszczalny bez zgody uczestnika, na którym jest
    przeprowadzany, należycie poin-formowanego o spodziewanych korzyœciach i
    grożšcych mu ujemnych skutkach oraz prawdopodobieństwie ich po-wstania,
    jak również o możliwoœci odstšpienia od udziału w eksperymencie na każdym
    jego etapie.

    Navy
    --
    SNAFU
    ! Witold Zaluska Jr Phone: +48 502 707 204 !