  • Data: 2006-06-27 21:20:33
    Temat: Re: Prawo do mieszkania wlasnosciowego
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-06-27 20:12, r...@o...eu wrote:
    > Witam
    >
    > chcialbym sie dowiedziec jakie ma prawo moja obecna zona do mieszkania
    > wlasnosciowego (spoldzielnia mieszkaniowa) ktore otrzymalem w spadku
    > przed zawarciem zwiazku malzenskiego?
    > Chce sprzedac to mieszkanie lecz moja druga polowa nie zgadza sie z tym
    > i twierdzi ze jej nie mam prawa wyzucic z tego lokalu bo jest tam
    > zameldowana razem z synem i nie moge je wymeldowac.

    Nie masz prawa wyrzucić jej z tego lokalu póki tam też mieszkasz -- art.
    28? kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
    Nie możesz wymeldować jej z lokalu póki ona tam faktycznie mieszka --
    art. 15 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych (a contrario).
    Jeśli mieszkanie stanowi majątek odrębny to możesz je sprzedać -- nie
    oznacza to jednak, że małżonka może zostać wtedy wymeldowana.
    Możesz spowodować, żeby małżonka wraz z synem przestała faktycznie
    mieszkać wbrew jej woli wyłącznie w drodze uzyskania wyroku nakazującego
    eksmisję i przy pomocy komornika sądowego -- jednakże wtedy małżonka
    może (w drodze wyroku sądowego i przy pomocy komornika sądowego) wbrew
    Twojej woli wprowadzić się do Twojego nowego miejsca zamieszkania (art.
    28? kodeksu rodzinnego i opiekuńczego).

    No i na koniec. Sam fakt posiadania meldunku nie oznacza, że dana osoba
    ma czy nie ma prawa zamieszkiwać tam gdzie jest zameldowana.

    [UTF-8 z powodu art. 28?]
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,