eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo do kodu źródłowego programu po rozwiązaniu umowy o pracę › Re: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązaniu umowy o pracę
  • Data: 2009-03-28 13:10:44
    Temat: Re: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązaniu umowy o pracę
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 27 Mar 2009 10:28:46 -0700 (PDT), KRZYZAK napisał(a):

    > Ale ten pracownik nie byl w knajpie na przeciwko tylko w firmie i
    > robil program na polecenie szefa.

    Jeżeli robił na polecenie szefa to owszem. Ale jeżeli robił to dla siebie
    żeby mu się łatwiej pracowało ja piszę dużo skryptów, które mi ułatwiają
    pracę i nigdy ich nie przekazuję pracodawcy, co najwyżej dzielę się z
    kolegami. Nawiązuję do tego co napisał Grzesiek:
    "Jeśli program został napisany przez pracownika jedynie w celu usprawnienia
    pracy na stanowisku to raczej jest on własnością pracownika."

    Czyli szef mówi "zrób mi raport w XLS z przychodów", pracownik pisze sobie
    procedurkę w PL/SQL która mu ściąga dane, potem je wkleja do XLS'a i
    wysyła. Za miesiąc szef chce tego samego, pracownik puszcza procedurkę,
    wkleja dane do XLS, wysyła a potem idzie na kawę do sekretariatu bo
    zaoszczędził dużo czasu. No i teraz czy ta procedurka jest własnością
    pracodawcy czy nie? Jej napisanie nie należało do obowiązków
    pracownika, nie dostał takiego polecenia, szef nawet o tym nie wie.

    Pozdrawiam,
    Henry