    From: "kr." <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do informowania rodzicow pacjenta
    Date: 31 Mar 2008 23:01:07 +0200

    > W każdym szpitalu jest wywieszona karta praw pacjenta. Ja znalazłem w
    > Internecie przykładowo tu:
    >
    > http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    5&artnr=81

> [...]
    > wyrazić lub nie wyrazić zgodę na zabieg czy podawanie lekarstwa, to na
    > zdrowy rozsądek musi mieć o tym informację. W mojej ocenie na pierwszy rzut
    > oka działania personelu naruszyły prawa pacjenta. Ale tu już trzeba by było
    > znać szczegóły. Bo niewykluczone, że po prostu lekarz dyżurny nie potrafił
    > udzielić odpowiedzi na pytania rodziców. Może miał zbyt mały staż po
    > prostu. Choć powinien moim zdaniem rodzicom to powiedzieć. A może, rodzice
    > żądali informacji, która wówczas nie była znana. Brakowało jakiś wyników

    Głównie chodzilo o to jaki rodzaj antybiotyku podawany jest dziecku (i
    ewentulanie po co, ale dyzurny moze nie orientowac sie(powiedzmy), oraz jaki
    rodzaj leku byl podawany doustnie (jak wyzej).
    Podpisywany byl papier na zgode na badania i leczenie.
    raczej na oddziale pracuja ludze ktorzy wygladaja na takich ktorzy juz cos
    wiedza (oczywiscie moze to byc zludne - podobno jeden z najlepszych szpitali
    tego typu w regionie)
    Podobno wszystkie dany byly zapisane w karcie pacjenta bo przeciez jakos musza
    wiedziec co podawac.

    kr.