  • Data: 2007-11-01 14:09:17
    Temat: Re: Prawo do głosowania (OT?)
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 01 Nov 2007 12:45:51 +0100, Any User napisał(a):

    > Bardzo mi się taka sugestia podoba - z tym tylko, że ustawiłbym tą
    > "poprzeczkę" gdzieś na 2-3 tysiące zł. Taka "cena" głosu powinna być
    > skuteczną przeszkodą dla roszczeniowców, którzy nic z siebie
    > społeczeństwu nie dają, oraz ludzi niezaradnych (nawet nie ze swojej
    > winy), którzy tylko ciągną innych w dół, a jednocześnie nie powinna być
    > jakąś doskwierającą kwotą dla normalnej części społeczeństwa.

    Kompletny bezsens, skrajnie komunistyczny pomysł zgodny z zasadą "kto nie
    pracuje ten nie je", tyle, że przerobiony na neototalitarny paradygmat
    "kto się nie opodatkował, temu wara od naszych spraw".
    Taki bilet na wybory to wyłącznie dodatkowy - horrendalnie wysoki -
    podatek. Chcesz ludzi namówić do dobrowolnego zapłacenia podatku w
    wysokości ok. średniej krajowej, żeby mogli np. zagłosować na tych,
    którzy podatki obniżą?

    Rozwiązaniem problemów jest wprowadzenie cenzusu w biernym prawie
    wyborczym. Zakaz kandydowania przestępców, bankrutów to podstawa. Pewnie
    jeszcze parę wyznaczników by się znalazło.

    Ogólnie: makabrycznie totalitarny pomysł, tyle, że ubrany w nowoczesną
    szubę etatysty.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/