    From: "pissmejker" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do dokumentacji medycznej
    Date: Sun, 2 Jan 2005 19:55:25 +0100

    news:cr8opk$kvp$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > wykonywaniu
    >
    > Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie Twierdzę, ze w tym przypadku data nie była
    > istotna. Ja jedynie zwracam uwagę na fakt, że jej sfałszowanie będzie
    > stanowiło przestępstwo jedynie wówczas, gdy data będzie miała znaczenie. A
    > nie zawsze ma i tyle.

    > tej
    >
    > Naruszenie zasad etyki podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej przed izbą
    > lekarską, a nie karnej.

    To czy fakt zmiany daty jest istotny czy też nie nie powinien być
    rozpatrywany przez osoby które nie mają pełnej wiedzy na ten temat. Chodzi o
    to, że czasami zmiana daty nawet o jeden dzień może mieć istotny wpływ na
    okoliczności.
    Kolega zadał pytanie dotyczące udostępnienia dokumentacji lekarskiej bo
    zachodzi domniemanie, że owa dokumentacja została "zmodyfikawana"

    Nie ma znaczenia czy lekaż zmienił datę czy zmienił inną rzecz - ważne że
    zmienił w jakimś celu a w takim razie zchodzi przypuszczenie, że zaszło
    fałszerstwo w rozumieniu prawa a w takim razie należy zapoznać się z
    kodeksem karnym Dz.U.1997.88.553 (U) Kodeks karny.
    CZĘŚĆ SZCZEGÓLNA
    Rozdział XXXIV Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów