  • Data: 2003-09-15 11:00:12
    Temat: Re: Prawo autorskie: pseudo i cytaty.
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-09-15 08:04, Tumor Mozgowicz napisał(a):

    > 1. Powiedzmy, że wydaję coś pod nie swoim nazwiskiem. Umieszczenie pseudo
    >na stronie tytułowej to nie problem, ale nie wiem jak rozwiązać adnotację o
    >prawach autorskich. Chodzi mi o wpis "Copyright (c) by Moje_Prawdziwe_Imię
    >Moje_Prawdziwe_Nazwisko, Warszawa 2003". Jeśli wpiszę tam pseudonim, to
    >muszę mieć chyba jakieś przełożenie na moje prawdziwe dane. Czy należy to
    >zrobić jakimś aktem notarialnym, czy wystarczy wpis w umowie?

    To zależy jaka umowa. Jeśli podpisujesz np. umowę o dzieło, to tam jest
    napisane, że "Zamawiający zleca a Przyjmujący wykonuje". To wystarcza do
    określenia autora.

    > 2. Cytuję w powieści fragmenty piosenek i poezji. Krótkie, max 4 linijki.
    >Robię to w apostrofach. Czy muszę mieć na to zezwolenie ich twórców, czy
    >wystarczy nota objaśniająca?

    Wystarczy nota.

    >Jeśli tak, to czy nota jest obowiązkowa, czy
    >należy tylko do dobrego tonu?

    Ustawa o prawie autorskim nic o tym nie mówi, więc chyba to zwyczaj.
    Niemniej jednak uważaj, żeby ktoś nie odczuł, że splagiatowałeś (a nie
    zacytowałeś) jego dzieło.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918