    From: "zbyszek" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie do aplikacji
    Date: Fri, 18 Apr 2008 18:38:23 +0200

    > Program zastępuje stary system obiegu informacji oparty na plikach w jedną
    > prężną wieloczynnościową aplikację. Usprawnił pracę duzej grupie ludzi
    > (>40), jest zasobem informacji dla całej firmy, jest interface dla
    > obowiązkowej sprawozdawczości firmy. W umowie o pracę (a właściwie
    > zakresie czynności ) mam adnotację o "usprawnianiu systetmów
    > informatycznych firmy, tworzeniu baz danych". Dodatkowo jestem jeszcze
    > odpowiedzialny za obieg tych informacji - uznałem że jest on anachroniczny
    > i niewydolny i sam z własnej woli, bez niczyjej wiedzy i przyzwolenia
> [...]

    Z tego co teraz tu piszesz to wynika jednoznacznie, że program jednak
    napisałeś
    ściśle w związku z pracą i z twoim zakresem obowiązków w pracy i specjalnie
    dla firmy.
    To, że wykonywałeś go po godzinach w domu może jedynie mieć znaczenie
    finansowe - na rozliczenie godzin nadliczbowych, które poświęciłeś na pracę
    (jeśli nie jesteś zatrudniony na stanowisku kierowniczym).
    Nie jesteś jedyną osobą, która nadgania robotę pracując wieczorami w
    domu....
    Trudno chyba będzie dowieść, że program powstał niezależnie od zatrudnienia
    w firmie.

    O wszystkim decyduje w kwestiach spornych to, kto przekona sędziego
    do swoich racji....

    zbyszek