  • Data: 2004-09-15 01:39:33
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <ci7pf8$rt7$1@netlx020.civ.utwente.nl>, ntom wrote:
    > Rozdzial 7, art 74 ust 3:
    > 3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez pracownika w
    > wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują pracodawcy, o
    > ile umowa nie stanowi inaczej.

    Ale ja nie wiem czy studia doktoranckie to stosunek pracy. Prawdę mówiąc
    sądzę, że nie.

    [..]
    > Komu naleza sie prawa majtkowe do programu? Czy uczelnia, szef, wspolautorzy
    > tego jedynego artykulu moga sie czepiac jesli sprzedam prawa do programu
    > komus innemu?

    Prawa autorskie w tym majątkowe posiada autor, z tym że może Ci być trudno
    wykazać że jesteś wyłącznym autorem (tym bardziej że była zbiorowa
    publikacja) co w przypadku samodzielnej próby sprzedaży może doprowadzić
    do nieciekawych prawnie sytuacji. Pracę doktorską (mowa o materiale a nie
    o tekście końcowym pracy) przygotowujesz pod czyimś kierunkiem i ta osoba
    też może się czepnąć (choć chyba ma niezbyt wielkie szanse). Dalej, ta
    osoba pozostaje w stosunku pracy z uczelnią co na ogół oznacza że
    prawa majatkowe do jej kawałka udziału ma uczelnia i ta też się może na
    tej zasadzie przyczepić.

    > Czy moge im kazac zaplacic za *dalsze* uzywanie do innych celow. Czy maja
    > prawo modyfikowac lub/i publikowac w calosci lub czesci kod zrodlowy bez
    > mojej zgody (bo chyba podlega to pod Rozdzial 7, art 75 ust 2 punkt 3 i
    > zarazem Roz. 7, art 75, ust 3)?

    MZ nie mogą i możesz domagać się wynagrodzenia. Możesz tez powiadomić
    prokuraturę o popełnieniu przestępstwa i zgłosić wniosek o ściganie.

    W tym wszystkim może być jedno małe ale: w jakimś z dokumentów które
    podpisywałeś a dotyczących owego studium, może stać że prawa majątkowe do
    utrworów wykonanych w ramach zajęć/prac studenta nabywa uczelnia.

    --
    Marcin