  • Data: 2003-08-27 11:47:07
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    b...@u...pl wrote:

    > Witam. W jednej z ostatnich prac wykonywaliœmy ogród który wczeœniej w
    > ogólnych zarysach został zaprojektowany przez kogoœ innego. Jednak podczas
    > prac większoœć założeń projektu zostało przez nas w uzgodnienieniu z
    > właœcicielem zmienione.

    Art. 1 ust. 1 pr. aut. Przedmiotem prawa autorskiego jest przejaw
    działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek
    postaci, niezależnie od postaci, przeznaczenia i sposobu wytworzenia.

    Art. 2 ust. 1 Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie,
    przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla
    prawa pierwotnego.
    Art. 2 ust. 2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od
    zezwolenia twórcy utworu pierwotnego.
    Za opracowanie nie uważa się uworu który powstał w wyniku inspiracji cudzym
    utworem.

    > Problem pojawił się w momencie gdy na stronach
    > internetowych firmy konkurencyjnej pojawiło się zdjęcie naszej autorskiej
    > aranżacji kaskady wodnej w omawianym ogrodzie. Okazało się że zdjęcie
    > zostało wykonane za zgodą właœciciela przez projektanta ogrodu.

    Możecie na podstawie art. 78 ust 1 prawa autorskiego
    - zażądać zaniechania naruszania waszych praw autorskich - usunięcia zdjęcia
    z ich strony lub umieszczenia informacji, kto wykonał projekt i zrealizował
    "obiekt"
    - zażądać złożenia publicznego oświadczenia prostującego sytuację (np. na
    ich stronie)

    a także
    - wnieść do sądu o zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej tytułem
    zadośćuczynienia za dokonaną krzywdę lub uiszczenia opłaty na wskazany cel
    społeczny.

    Pozdrawiam,
    Marysia