  • Data: 2002-04-01 15:07:16
    Temat: Re: Prawo a medycyna (pilne)
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 1 Apr 2002, Beata wrote:

    > To jasne, podobnie jak wykazanie niezdolności do odbycia stosunku płciowego
    > (np. z przyczyn anatomicznych), czy wykazanie bezpłodności albo alibi. Ale
    > czy niesłusznie pozwany może rościć sobie pretensje do odszkodowania za
    > "włóczenie go po sądach" jeśli udowodni np. swoją niezdolność do
    > spółkowania?

    Odszkodowanie jako takie się nie należy, natomiast sąd powinien obciążyć
    kosztami stronę przeciwną (chyba żeby nie wiedziała o tej bezplodności).

    > Wiem, że w świetle polskiego prawa jednorazowo kobieta może pozwać tylko

    Może pozwać kilku, z tym że postępowania te będą toczyć się równolegle i
    odrębnie.

    > jednego mężczyznę, ewentualnie drugi będzie miał status świadka (i może z
    > czasem okazać się pozwanym). Jeśli pierwotnie pozwany się wybroni a np. czy
    > może oskarżać o pomówienie?

    Nie - ponieważ wyrok sądu oddalający roszczenie lub umarzający
    postępowanie uniemożliwia nadaniu treści zawartej w pozwie cech czynu
    przestępnego, a to przez niepodobieństwo aby miał on taki wpływ na opinię
    publiczną aby doprowadzić do poniżenia pozwanego.

    [reszta pytań dla znawców prawa medycznego]

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)