  • Data: 2002-12-15 19:49:19
    Temat: Re: Prawo Jazdy - jak odzyskać zatrzymane
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To 7 czy 14? :) Bo już zgłupiałem teraz :)

    jesli to bedzie przestepstwo, to zona najprawdopodobniej bedzie odpowieadala
    z art w kk:

    Art. 177. § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek, w
    którym inna osoba odniosła obrażenia ciała określone w Art. 157.§ 1, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 2. Jeżeli następstwem wypadku jest śmierć innej osoby albo ciężki
    uszczerbek na jej zdrowiu, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8. \

    z kolei w art 157 wazne jest czy naruszenie czynnosci ciala... jest powyzej
    czy ponizej dni 7.

    Art. 157. § 1. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój
    zdrowia, inny niż określony w art. 156 § 1, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    trwający nie dłużej niż 7 dni, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 2.

    § 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 lub 2 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 2 lub 3, jeżeli naruszenie
    czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia nie trwał dłużej niż 7 dni,
    odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    § 5. Jeżeli naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwał
    dłużej niż 7 dni, a pokrzywdzonym jest osoba najbliższa, ściganie
    przestępstwa określonego w § 3 następuje na jej wniosek.

    > Pytam tak o wszytsko bo Policjanci powiedzieli, żonie, że ona juz na
    Policji
    > nie ma czego
    > szukać i ew. niech się kontaktuje z prokuraturą.

    nawet jesli popelnila przetsepstwo - to jako podejrzanej/jesli taka bedzie/
    ma wiele praw, z ktorych nalezy korzystac.

    > A z tego, co piszesz wynika
    > jednak, że
    > sprawa może wcale nie dotrzeć do prokuratury.

    moze nie dotrzec. byc moze od razu w szpitalu policjanci otrzy,mali
    zaswiadczenie lekarskie o stanie zdrowia pokrzywdzonej - stad ich takie
    odpowiedzi, zeby zona skontaktowala sie z prokuratura. tak jak pisalem
    wczesniej - wszystko zalezy od obrazen.

    pozdr

    ssj5