    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Handlowe - niczyja firma
    Date: Sat, 30 Nov 2002 11:05:24 +0100

    | Ile kapitału założycielskiego ? 50 tysięcy ? Ćwierć miliona zł ?

    Nie, w międzyczasie zarobili. 50.000 zł, to minimum, oni dali więcej -
    akurat wystarczyło.

    | A wytłumacz ty mi, skąd sp. z o.o. wzięła pieniądze na
    | zakup akcji ? Bo jak z powietrza to byłego własciciela
    | S.A. zaczniemy ścigać ;), a jak z kapitału zakładowego
    | to jak widać nie ma siły - więcej niż połowy akcji nie
    | wykupi, i to tylko przy założeniu że na sp. z o.o.
    | poszło aż pół kapitału S.A.

    A za co chciałbyś ścigać byłego właściciela? - zaproponuj kwalifikację. Je
    też bym chciał, ale nie mogę nic dającego szansę zwycięstwa wymyslić.

    | Acha, i w dobrze zapowiadającym się perpetum mobile
    | nie uwzględniłeś tarcia :) - ono nazywa się "podatki"
    | i Kowalski po całym cyklu jest uboższy o podatek
    | od dywidendy ;>

    No tu dłuższy komentaż:
    1. To perpetum mobile działa od 4 lat, więc tarcie musi byc niewielkie.
    2. Podatków nie płacą, bo mają straty.
    3. Kowalski podatku od dywidendy nie zapłacił, bo po pierwsze firma nigdy
    nie miała zysku, a po drugie sprzddał jej udziały, zanim minął pierwszy rok
    obrachunkowy.

    | Enron itp ?? ;)

    Akurat nie, ale nie liczyłem na to, że to moje, to jakieś indywiduum. Goście
    na kreatywnych nie wyglądają, więc pewnie coś powielili.