    From: Piotr Zdziechowiak <p...@s...zdziechowiak.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Autorskie, Zaiks itp
    Date: Sat, 16 Apr 2005 13:18:00 +0200

    kuba D. wrote:
    > jestem kompozytorem - nie mam na to żadnych kwitów a chcę zarobić na moich
    > zdolnościach jakąś tam kasę pisząc muzykę dla piosenkarzy lub reklam.
    > Chciałbym się dowiedzieć jak jest ze sprzedawaniem kompozycji? czy mogę ją
    > sprzedać tylko jednamu klientowi? i jak to ogólnie wygląda?

    Lepiej nie zamykać sobie drzwi sprzedając tylko jednemu klientowi. Lepiej
    sprzedać licencję niewyłączną - w ten sposób można sprzedać komu się podoba.
    Do tego potrzebna jest umowa na sprzedaż licencji.
    No chyba, że się upierasz przy sprzedaniu tylko jednemu. Wtedy albo
    udzielasz wyłącznej licencji, albo sprzedajesz autorskie prawa majątkowe do
    utworu. Tak czy inaczej umowa musi być na piśmie.

    pzdr,
    ====
    Piotr Zdziechowiak

    Do budzenia mam żone. Nie po to tyle pieniedzy w nią
    wsadziłem, by mnie teraz jakies ustrojstwo dręczylo.
    piotr (at) zdziechowiak.pl
    [JID: mortar(at)chrome.pl] : [GG 298063]
    ====