  • Data: 2009-08-26 18:36:14
    Temat: Re: Prawny aspekt nadgodzin
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h73tri$mdl$2@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

    > Swietnie, ale jak odeprzec taka probe wcisniecia nadgodzin
    > w sytuacji, gdy np. o godz. 16.30 trzeba odebrac dziecko
    > z przedszkola i nie ma kto zastapic delikwenta?
    Są znacznie ważniejsze sprawy niż odbiór dziecka z przedszkola.
    Co to znaczy odeprzeć? Chyba odmówić na podanych przeze mnie wcześniej
    podstawach (ryzykowne).
    Nie wiem, może że ktoś inny wie.
    Może o 16:00 zażądać (pisemnie) wydania polecenia na piśmie i wyjść?
    Może skorzystać z analogii istniejących orzeczeń sądowych dotyczących urlopu
    na żądanie - w nich stoi, że pracownik powinien o korzystaniu z takiego
    trybu urlopu powiadomić pracodawcę przed rozpoczęciem pracy danego dnia
    (choć nie ma żadnej ku takiej interpretacji podstawy prawnej).
    Zasłabnąć, a po upływie umownego czasu pracy i opuszczeniu terenu zakładu
    pracy nagle ozdrowieć? ;)))

    > A po drugie, czy mozna domagac sie od pracodawcy odszkodowania
    > za np. zakupione i niewykorzystane bilety np. do kina lub teatru?
    Oczywiście. Można się domagać bardzo różnych rzeczy.
    Tylko zawsze trzeba zadbać o materiał dowodowy.

    --
    Jotte