    From: "K. Borek" <k...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa udziałowe wspólnika
    Date: Tue, 31 May 2005 18:20:09 +0200
    Sender: k...@o...pl@kat02235176.visp.energis.pl

    orro wrote:
> [...]
    >
    > Dzięki, to jest bardzo dobry pomysł!
    > Tym drugim wspólnikiem jest inna społka z o.o. Tzn. ja posiadam
    > udziały jako osoba fizyczna, a drugim wspólnikiem jest osoba prawna.
    > Czy jeśli na ZW zmienię umowę spółki i dodam, że wspólnikom nie wolno
    > zajmować się interesami konkurencyjnymi, a w przypadku zajmowania się
    > następuje przymusowe umorzenie udziałów, a w przedmiocie działalności
    > tamtej spólki są również te same punkty PKD, co w "naszej", to
    > wówczas będzie można umorzyć udziały? Oczywiście drugi wspólnik -
    > czyli ta spółka z o. nie wykreśli tych punktow PKD z własnej umowy

    Dobry plan :)

    > Albo gdybym wprowadził punkt do umowy spółki, że 2-krotna nieobecność
    > na kolejnych ZW wspólnika powoduje przymusowe umorzenie udziałów?
    > Co lepiej?

    Lepiej pierwszy ;)

    > Oczywiście. Nie będzie jednoosobowa, ale teraz nie mam szans
    > sprzedania choćby jednego udziału komuś, komu chciałbym, bo drugi
    > wspólnik ma prawo pierwokupu. Jak tylko udałoby mi sięodkupić, albo
    > umorzyć udziały drugiego wspólnika sprzadałbym część mojemu zastępcy,
    > wykreśłiłbym punkt o proporcjonalności obejmowania udziału w
    > podwyższonym KZ i na ZZW zamykającym kolejny rok obrotowy podejmował
    > uchwały o objęciu udziałów wynagradzając "zarząd" już jako wspólnika.
    > Zależy mi na związaniu "zarzadu" ze spólką i stąd ta chęć
    > "wynagradzania" w udziałach.

    To może niech ten nowy wspólnik przystąpi do spółki z jednym nowym udziałem
    zgodnie z uchwałą podjętą na zgromadzeniu wspólników pod nieobecność
    wspólnika (sp. z o.o.), którego udziały mają zostać umorzone ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--