    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie- stare książki
    Date: Tue, 26 Dec 2006 09:02:59 -0600

    "Dawid Masiarek" <r...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:emr8mo$qm2$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    >
    > Tworzę właśnie stronę internetową i chciałbym użyć w niej kilka tekstów ze
    > starych książek (tematyka- akwarystyka). Nie mam możliwości skontaktowania
    > się
    > z autorami (jeśli w ogóle jeszcze żyją). Czy mogę w tym wypadku
    > zamieszczać
    > fragmenty takich książek bez pozwolenia autora? Pod każdym tekstem będzie
    > adnotacja o tytule i autorze książki.

    Wszystko zależy od kontekstu i wielkości tego co chcesz umieścić.
    Jeśli chcesz użyć tego jako własnego tekstu by coś napisać, to nie.
    jeśli chcesz umieścić cały rozdział to też nie.
    Jeśli chcesz napisać coś w stylu.

    To wówczas tak. Po prostu musisz użyć cudzego teksut jako "przykładu" z
    podaniem źródła przykładu, do którego odniesiesz sie później własnym
    tekstem.
    Do takiej konstrukcji nikt się nie przyczepi, pod warunkiem, że nie będą to
    całe strony przepisanej książki.