    From: "Proste Prawo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praktyki energetyki - odczyt licznika i prognozy
    Date: Mon, 28 Nov 2011 09:30:36 +0100

    Dnia 27-11-2011 o 18:54:47 Robert <r...@p...naonecie.pl> napisał(a):

    > Niedawno był wątek o gazowni (dotyczył nieco innych 'praktyk'), ale z
    > ciekawości zadam też swoje pytanie...
    >
    > (proszę: nie odsyłajcie mnie do zapisów umowy; pewnikiem jakąś lata temu
    > podpisywałem, ale nijak jej teraz nie znajdę ;-) )

    Dobrze, wyciągnę szklaną kulę i zapuszczę paznokcie (podajcie plastelinę,
    czarną lub szarą, włożę pod paznokcie).

    Nie szukaj umowy. W końcu chcesz tylko wiedzieć, jakie masz obowiązki z
    tej umowy i jakie prawa w tej umowie są zastrzeżone dla dostawcy. Szklana
    kula powinna sobie z tym bez problemu poradzić.

    > Opłaty za energię pobierane są co miesiąc na podstawie prognozy,

    ...i cennika, który zaakceptowałeś podpisując umowę, której nie czytałeś.

> [...]
    > energetyki w jakichś (jakich?) cyklicznych odstępach czasu? Cholerka -
    > chyba mam prawo do urlopu, co? ;-) Może mnie nie być w domu i z pół roku
    > - ważne, że płacę za wszystkie faktury (jeśli tylko ktoś będzie łaskaw
    > je wystawić!)
    > Przecież mają prognozy na podstawie poprzednich odczytów - jaki problem
    > wystawić fakturę w oparciu o dane historyczne?
    > A teraz wychodzi mi na to, że im na rękę jest nie przesyłać faktury co
    > miesiąc, a później doliczyć jakieś extra opłaty...
    >
    > Mieliście podobne sytuacje?
    > Czy taka dodatkowa opłata może być wg Was naliczana?

    Szklana kula mówi, że zostałeś oszukany. Zakład energetyki to mafia, która
    Ciebie, boguduchawinnego okrada.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com