    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pracodawca: umowa o prace potem aneks potem umowa zlecenie
    Date: Sun, 6 Mar 2005 07:23:01 +0100

    Dnia 6 mar o godzinie 06:08, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > jak najbardziej może.

    No to się w tym zgadzamy.

    > Tylko, kto tej firmie teraz uwierzy na słowo.

    ???

    > Każdy kij ma dwa końce. Skoro firma o to nie zadbała, to jej problem.

    O co nie zadbała?

    > Jak pracownik (jak się czepiasz słownictwa to były pracownik) dobrze to
    > rozegra to firma w sądzie pracy ma przechlapane.

    Dlaczego??

    > Każdy sąd rozegra to na korzyść pracownika.

    Tak??

    > Bo co mi zrobisz, jak w sądzie pracy powiem, że szef do mnie zadzwonił i
    > powiedział "wracasz do pracy".

    "Szef" powie zupełnie cos innego.
    Komu uwierzy sąd?
    Przed sądem liczą się fakty, dokumenty a nie domniemywanie.

    > Masz umowę zlecenie do pokazania przed sądem? Nie masz?

    Dlatego też sugerowałem pytającemu by nie występował na drogę sądową jeżeli
    nie chce mieć kłopotów. Nie zawarcie umowy zlecenia jest również jego w
    interesie i *obowiązku* skoro otrzymał taką propozycję.

    > Człowiek pracował? Pracował. Wykonywał dokładnie to samo? Wykonywał.

    I co z tego wynika?
    Odstawmy na razie na bok to że nie zawarto umowy zlecenia?

    > To jezeli miałbym to interpretować, to uznałbym to za kolejną umowę o
    > pracę.

    Jak to wspaniale że nie masz po temu możliwości. Dobrze ze nie jesteś
    sędzią.

    > Nawet jakby to od początku była umowa zlecenie, a charakter wykonywaniej
    > "pracy" nosił znamiona umowy o pracę, to szybciutko dobry prawnik
    > przerobi to na umowę o pracę. Tu ma o wiele łatwiej, bo pół roboty ma
    > już zrobione w postaci poprzednich umów o pracę.

    Ale tu nie zachodzi sytuacja że umową którą *zawarto* mylnie nazwano
    zleceniem bądź dziełem. Zawarto typową umowę o pracę na czas określony.
    Okres na który ją zawarto dobiegł końca. Umowa wygasła. Koniec kropka.
    Następnie zaproponowano pytającemu wykonanie zlecenia na umowę, na co się
    zgodził, tyle że *OBIE* strony zapomniały zawrzeć umowę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany