    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pracodawca nie zapłacił - zwolnienie
    Date: Sun, 29 Nov 2009 23:34:32 +0100

    news:hersqa$pk0$3@news.onet.pl...

    > 1. Jak napisze "wymówienie", to wszyscy łącznie z sądem będą się
    > zastanawiali co to miało być i mogą dojść do dziwnych wniosków, To si nie
    > nazywa wymówienie, tylko rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy
    > pracodawcy.
    >
    >2. Można to zrobić tylko w ciągu miesiąca od daty gdy się o tym
    >dowiedział. .
    Ad 1
    Nie. Słowo "wina" ma dość konretnie zdefinowane znaczenie w przypadku spraw
    sądowych i nie chodzi tu bynajmniej o rzeczownik w dopełniaczu liczby
    pojedynczej wyrażający życzenie uzupełnienia trunku w kielichu przez
    karczmarza. To się okresla "z przyczyn leżących po stronie pracodawcy", mamy
    więc ROZWIĄZANIE UMOWY BEZ ZACHOWANIA OKRESU WYPOWIEDZENIA Z PRZYCZYN
    LEŻĄCYCH PO STRONIE PRACODAWCY.
    I to jest słuszna koncepcja.
    Ad.2
    Z tym bym się nie zgodził. Nie jestem ostatnio na bieżąco z KP, ale podaj
    proszę podstawę prawną tego co piszesz. Roszczenia płacowe (a one jak
    najbardziej mogą byc przyczyną wypowiedzenia umowy) mają zdaje się nieco
    dłuższy okres przedawnienia niż "od wypłaty do wypłaty".
    --
    Jackare