  • Data: 2007-12-04 20:48:01
    Temat: Re: Praca za nic
    Od: "przempo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <t...@i...pl>

    jestem pracownikiem firmy małej bo 30 osobowej od półtora roku
    pracodawca co miesiąc obiecuje mi umowę stałą, ciągle słyszę słowa że
    jestem nie produktywna i ze do mnie dopłaca, moje pytanie do państwa
    to: czy mam tak dalej pracować? - na umowie zlecenie co miesiac
    wystawianej nowej, w jaki sposób ustalę sobie fundusz emerytalny? i
    czy prawo w Polsce jest tak słabe by nie mieć prawa co niczego?

    każda umowa - zlecenie, pod warunkiem, że nie posiadasz innego tyt. do
    ubezpieczeń społecznych rodzi obowiązek objęcia obowiązkowymi
    ubezpieczeniami emerytalno-rentowymi i zdrowotnym, dobrowolnym
    ubezpieczeniem chorobowym oraz ubezpieczeniem wypadkowym w zależności od
    miejsca wykonywania umowy zlecenia, jedynym "minusem" umowy zlecenia
    jest to, ze nie okreslono minimalnego wynagrodzenia jakie musisz
    osiągnąc z tyt. wykonywania takiej umowy, od każdej takiej umowy
    zlecenia pracodawca zobowiązany jest do opłacania składek, które
    "zasilają" Twój fundusz emerytalny