    From: "Łukasz Kordziukiewicz" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca w nadgodzinach?
    Date: Sat, 17 Dec 2005 13:05:39 +0100

    Użytkownik " Krzysztof" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:do0d2q$fkn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    beda
    > one zaplacone nikt juz nie wierzy. Niejednokrotnie pracowalo sie za dni
    > wolne ktore z wielkimi klopotami sie bralo /lub nie/
    >
    > Czy pracodawca moze cos mi zrobic jezeli odmowie pracy w nadgodzinach?
    > Poprostu po 8 godzinach pracy zabiore sie i pojde. Dniowka przeciez musi
    byc
    > zaliczona, pensja jest stala zasadnicza, a przeciez dyscyplinarki to za
    takie
    > cos nie moze chyba dac. W sobote to przeciez tez nie musze się zgodzic aby

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Witam

    Tak, może ci kazać pracować w godzinach nadliczbowych.
    Jest to jego polecenie służbowe, a ty jako pracownik masz obowiązek je
    wykonać. - art. 100 § 1 KP

    "Na dzień dobry sugeruję żądać wydania w tej sprawie polecenia służbowiego
    na piśmie."

    Pracodawca wcale nie musi tego robić. Polecenie wykonania pracy w godzinach
    nadliczbowych nie wymaga pisemnej formy. - wyrok SN z 1 sierpnia 1990r. I
    PRN 7/90 niepublikowany.

    "Co wiec moze mi zrobic? Jakiego typu wypowiedzenie umowy o
    > prace moze mi dać?"

    Wydaje mi się, iż mógłby rozwiązać umowę z tobą bez wypowiedzenie, powołując
    się na ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych
    Art 52 § 1 pkt1.
    W końcu jak tak zrobisz ("Poprostu po 8 godzinach pracy zabiore sie i
    pojde") to bedzie porzucenie pracy, inaczej zaniechanie wykonania obowiązków
    pracowniczych.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    Najlepiej to proponuję zacząć szukać nowej pracy, chyba że czekasz na
    upadłość :)))))

    Łukasz