    From: "SB" <b...@v...pl1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca w godzinach nadliczbowych
    Date: Thu, 7 Jul 2011 16:31:01 +0200

    Użytkownik "Tatarak" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:iuvt6e$if9$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "SB" <b...@v...pl1> napisał w wiadomości

    > Kodeksu KP raczej nie mam w "paluszku" ale troche sie tym zajmuje.
    > Ogolnie idea okresow rozliczeniowych i pracy w systemie rownowaznym jest
    > taka, ze jezeli przekroczysz
    > w czasie trwania okresu rozliczeniowego dzienne, tygodniowe czy tez
    > miesieczne normy czasu pracy to pracodawca nie ma obowiazku wyplacania
    > wynagrodzenia za nadgodziny.

    No w końcu jakies konkrety - bo wszystko inne wyżej to się komuś zdawało
    że wie.

    > Pracodawca za prace w czasie ponadnormatywnym moze udzielic Ci platnego
    > dnia wolnego
    > w czasie trwania okresu rozliczeniowego lub wyplacic wynagrodzenie za
    > nadgodziny po zakonczeniu
    > okresu rozliczeniowego.

    Ale na pewno - płatnego ? Bo w sumie czym się to różni od dania płatnego
    dnia wolnego od wypłaceniu dodatku po zakończonym okresie rozliczeniowym ??
    Powiem Ci jak jest w tej chwili u nas. Pracujesz w sobotę-niedzielę-święto,
    masz zapłaconą podstawę czyli normalne godziny.
    Idziesz na wolne za tą sobotę-niedzielę-święto w kartę masz wpisane "wolne
    za sobotę 15.06.2011 (przykładowo bo nawet nie wiem czy to był dzień wolny)
    I masz ten dzień wolny niepłatny. Jeżeli nie dostaniesz tego dnia wolnego do
    końca okresu rozliczeniowego to masz wypłacany dodatek. Jest to robione
    prawidłowo ?
    Bo wiesz w zasadzie problem jest takie że w trzech miesiącach pracownik
    pracująć w soboty i niedziele zarobi sporo więcej (mamy 4 miesięczny okres
    rozliczeniowy) natomiast w 4 miesiącu zostają mu oddane te dni wolne i
    zostaje praktycznie z 1/3 pensji.

> [...]
    > powinno
    > uwzgledniac czynniki zmienne (premie i dodatki) do ktorych prawo nabierasz
    > w przeciagu roku
    > a nie tylko 3 ostatniach miesiecy (13-te pensje, nagrody jubileuszowe,
    > premie kwartalne).
    >
    > Odnosnie wyliczenia wynagrodzenia za nadgodzniny na koniec okresu
    > rozliczeniowego to sprawa
    > jest zupelnie zagmatwana i z praktyki wiem, ze w poszczegolnych firmach
    > stosuje sie rozne algorytmy.
    > Dodatkowo nadgodzniy moga byc platne w 50% lub 100%

    Co uważasz za nagdodziny ? Wszystko ponad 8h wymiaru dziennego pracy ? Czy
    właśnie ta praca w sobotę - niedzielę - święta?

    > Sprawe pracy w systemie rownowaznym, komplikuje dodatkowo fakt, ze poza
    > Kodeksem Pracy, mozliwe
    > ze firma posiada tez wewnetrzy regulamin pracy, ktory moze stanowic
    > inaczej niz KP.

    No i to pewnie ta furtka która umożliwia robienie pracodawcy co chce ?

    > Ogolnie to podaj wiecej konkretow.

    Było by chyba wszystko. Znalazłem jeszcze pewną ciekawą rzecz tak jakby w
    temacie :

    http://prawopracyblog.wordpress.com/2011/02/02/praca
    -w-godzinach-nadliczbowych/

    " Pamiętaj ! Udzielenie pracownikowi czasu wolnego nie może być powodem
    obniżenia wynagrodzenia , które należy się pracownikowi za pełny miesięczny
    wymiar czasu pracy."

    Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie się tematem

    Pozdrawiam
    SB