    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca na czarno? Kiedy nie można doprosić się o umowę...
    Date: Wed, 27 May 2009 16:44:37 +0200

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:qp0if6ovfubz$.fcsn7q1dgnj.dlg@40tude.net...
> [...]
    l.googlegroups.com...
    > Pewnego dnia kotfiusz się budzi i widzi że pozostali umowy otrzymali a on
    > nie otrzymał.

    Moze dostanie następnego dnia.

    > Co to za dziwne teorie wysuwasz?
    > Ustawa o FUS mówi jednoznacznie:
    > "obowiązkowego zgłoszenia do SUS należy dokonać w CIĄGU SIEDMIU DNI od
    > daty powstania obowiązku ubezpieczeń".
    > Obowiązek powstaje z DNIEM rozpoczęcia pracy.

    Zgadzam się z Tobą w całości. Zaprezentowałem linię miejscowej Prokuratury.

    > Aż Cię nie poznaje Robert :)
    > Co za bełkot.... "nie naciskać bo po 2 miesiącach pracodawca to może źle
    > odebrać"... ponadto - jak może kogoś zwolnić skoro go ... nie zatrudnił/
    > :) Wiesz co - obowiązek zawarcia pisemnej umowy o pracę jest
    > obligatoryjny i bynajmniej nie wynosi on paru miesięcy :)

    Ja o tym wiem. Tylko po co sprawę zaogniać pytaniami?

    > Z tym się zgadzam w całej rozciągłości.
    > Z tym też się zgadzam.
    > Spotkałeś w praktyce taką sytuację?

    Tak. Co więcej gość nawet nie zginął w trakcie pracy, tylko po podczas
    powodzi. Włąściciel firmy do dziś sie długiem "buja", a było to w 2001
    roku.

    > Eeee - mam jeszcze kilku innych pracowników 'na umowie' i oni zeznając
    > oświadczają że zarabiają u mnie po 1276 brutto. Więc jak sąd da wiarę że
    > jednak tym 2-3 kolesiom obiecywałem wynagrodzenie na poziomie 5k
    > miesięcznie?

    A czemu nie? Byli lepiej wyukwalifikowani albo ich bardziej lubiłeś.