    From: "SolAngelica" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca magisterska a aukcje
    Date: Wed, 7 May 2003 11:18:27 +0200

    Użytkownik "Dariusz Rura" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b99h07$b83$1@inews.gazeta.pl...
    > Czynność prawna, aby być ważną i w pełni skuteczną powinna odpowiadać
    > określonym wymaganiom, zwanymi przesłankami ważności czynności prawnej.
    > 1. Osoba dokonująca czynności prawnej musi posiadać zdolność prawną oraz
    > zdolność do czynności prawnych.
    > 2. Czynność prawna nie może być sprzeczna z ustawą i zasadami współżycia
    > społecznego.
    > 3. Czynność prawna musi być dokonana w przewidzianej formie, jeżeli
    przepisy
    > wymagają określonej formy pod rygorem nieważności.
    > 4. Czynność prawna powinna być wolna od wad.
> [...]
    Wszystko ładnie. Definicja naprawdę interesująca, nie zawiera jednakże
    odpowiedzi na moje pytanie.

    W sumie wydaje mi się, że oferta usługi napisania pracy jest legalna i
    zgodna z prawem.
    Co do sprzedaży swojego dzieła, to pomimo zawarcia w opisie sugestii
    pozwalającej na przyszłe modyfikowanie tej pracy to jest legalne i zgodne z
    prawem, o ile dzieło to jest rzeczywiście dziełem osoby sprzedającej, co
    musi zaznaczyć w swoim opisie.
    Nie znalazłam w sieci niczego, co pozwoliłoby mi myśleć, że powyższe
    działania są nielegalne. Jest to po prostu umowa dwóch stron.
    Nielegalne byłoby wówczas, gdyby sprzedający sprzedawał nie swoje dzieło i
    oświadczał, że to jego własne. Niestety w tym przypadku serwis aukcyjny nie
    wyłapie tego rodzaju ewenementów, musiałby autor sam rozpoznać swoje dzieło
    i poinformować o tym fakcie odpowiednie organy.

    Serwis co prawda może zastrzec, że nie wolno tego typu usług wystawiać na
    aukcji, jednakże w tym przypadku byłoby to działanie tylko dla ochrony
    "imienia" serwisu, a nie po kątem zgodności z prawem.

    Czy dobrze myślę?

    Pozdrawiam

    SolAngelica