  • Data: 2003-05-06 23:40:45
    Temat: Re: Praca magisterska a aukcje
    Od: "Dariusz Rura" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SolAngelica <s...@o...pl> napisał(a):

    > Czy legalne (zgodne z prawem) jest wystawianie usługi napisania pracy
    > magisterskiej, licencjackiej lub innej na aukcji internetowej.
    >
    > Czy zgodne z prawem jest wystawienie na aukacji w celu sprzedania swojej
    > własnej pracy magisterskiej, która została obroniona celem modyfikacji jej
    > przez kupującego.
    >
    > Powyższe pytania dotyczą przykładów "z życia wziętych". Co do pierwszego to
    > nie jestem pewna, jednakże to drugie wydaje mi się, że zawsze będzie
    > plagiatem (nawet praca po weryfikacji).
    >
    > Proszę o konkretne podpowiedzi.
    >
    > Pozdrawiam

> [...]

    Czynność prawna, aby być ważną i w pełni skuteczną powinna odpowiadać
    określonym wymaganiom, zwanymi przesłankami ważności czynności prawnej.
    1. Osoba dokonująca czynności prawnej musi posiadać zdolność prawną oraz
    zdolność do czynności prawnych.
    2. Czynność prawna nie może być sprzeczna z ustawą i zasadami współżycia
    społecznego.
    3. Czynność prawna musi być dokonana w przewidzianej formie, jeżeli przepisy
    wymagają określonej formy pod rygorem nieważności.
    4. Czynność prawna powinna być wolna od wad.
    W razie braku którejś z wymienionych przesłanek czynność prawna jest wadliwa.
    Może ona być nieważna, może też być unieważniona.