    From: "SOTB" <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca dyplomowa i oprogramowanie
    Date: Fri, 14 Feb 2003 13:47:39 +0100

    > Jest taki problem.
    > Student pisze pracę dyplomową, do której używa
    > specjalistycznego oprogramowania.
    > Uczelnia nie posiada licencji na takowe.
    > Czy uczelnia powinna wymagać od studenta udowodnienia,
    > że używał legalnego oprogramowania ?
    > Czy pomijając kwestie moralne uczelnia może ponieść jakieś
    > konsekwencje prawne przyjmując taką pracę ?

    A jeśli otrzymasz mailem cennik w formacie Excela to będziesz pytał nadawcę
    czy aby nie stworzył go na piracie?
    Pliki excela czy worda to nie programy.
    Co do plików wykonywalnych, to zdaje się, że są one rozpowszechniane na
    zasadzie licencji. Ale nie wiem dokładnie.

    > Chodzi mi o to czy w tym przypadku legalność użytego oprogramowania
    > jest problemem studenta czy uczelni ?

    Logicznie rzecz biorąc - studenta, ale w krytycznej sytuacji może się
    wytłumaczyć, że tak naprawdę wykonał pracę u kogoś, kto posiada legalnie
    program.

    SOTB