  • Data: 2008-06-18 09:23:05
    Temat: Re: Praca dyplomowa a prawa uczelni
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa 18 czerwiec 2008 10:38
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3ahi9$akl$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > Oni też są społeczeństwem. Jak pracują lub będą pracować to inni będą na
    > ich garnuszku.

    No i o to chodzi. Wtedy tamci inni będą również publikować swoje prace jako
    PD i w efekcie pula dostępnej wiedzy będzie rosła.

    Co bardziej niefrasobliwi nie zauważają, że obecnie wszystko zaczyna być
    własnością i to w rękach coraz mniejszej garstki. Przez wieki to, co się
    wypracowywało, trafiało do puli społecznej. Nagle pod koniec zeszłego wieku
    rozpoczęło się szaleństwo utajniania. A ono nie służy rozwojowi. Zamiast
    wspólnie pracować nad rozwojem świata, prowadzi się podchody, wojny
    patentowe, odkrywanie tego samego na 100 sposobów nie godzących w siebie
    wzajemnie itepe. Ludzie umierają dlatego, że ich nie stać na leki, które są
    koszmarnie drogie, bo jedna firma ma monopol na dany lek. I tak w każdej
    dziedzinie.

    Na szczęście coraz więcej osób zauważa problem i zaczynają się buntować.
    Może za jakiś czas nastąpi rewolucja i w końcu temat zacznie normalnieć.

    To tak jak z Irakiem. Jak Polska zaatakowała w zbrodniczy sposób, bez
    wypowiedzenia wojny niepodległe państwo nie przejawiające agresji wobec
    Polski ani jej sojuszników, to ludzie bili brawo i dziwili się, że jestem
    przeciw, ale teraz widzę zmądrzeli i już coraz więcej głosów przeciwko tej
    zbrodni słyszę. Cały czas mam nadzieję, że w temacie PA, patentów i nauki
    też zmądrzeją.

    --
    Tristan