    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozwanie prokuratora do sadu - teoretyczne rozwazania
    Date: Thu, 13 Oct 2011 22:48:31 +0200

    Użytkownik "sdd" napisał w wiadomości news:j77hib$vv6$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Pendrive" napisał w wiadomości grup

    > Kurestwo powiadasz... ok, ale pomyśl, co by było gdyby prokurator
    > oskarżając każdego rzezimieszka musiał liczyć się z odpowiedzialnością
    > karną za pomówienie.

    Ależ to by dalo dwie IDEALNE sytuacje. Po pierwsze oskarzal by tylko majac
    mocne dowody,
    co wyeliminowalo by ryzyko, ze czlowiek winny wyjdzie na wolnosc, po drugie
    nie oskarzal by nie majac mocnych dowodow,
    co z kolei wyeliminowalo by ryzyko, ze czlowiek niewinny zostanie oskarzony.
    Po prostu ideal, ktorego powinien kazdy sobie zyczyc.
    W tej chwili prokuratorzy (i policjanci) maja dwie cechy, ktore ma wiekszosc
    Polakow - lenistwo,
    i niechlujnosc. Zebrac kilka poszlak, i do sądu. Mozna sprawe odhaczyc,
    statystyki rosna, i wszyscy sa zadowoleni.
    Oprocz tych, ktorym to zycie zlamalo. Ale to akurat prokuratorowi wisi, bo
    co mu kto zrobi.
    Jak by nad nimi wisiala grozba oskarzenia, to wreszcze zaczeli by sie
    przykladac do roboty.

    > Policjantom też można zabronić, pod groźbą dożywocia lub kary śmierci,
    > strzelania do bandziorów (a jeśli już to tylko w odpowiedzi na ogień, po
    > wygłoszeniu półgodzinnej litanii, odmówieniu trzech zdrowasiek i oddaniu
    > dwudziestu salw w powietrze).

    Czyli twierdzisz, ze policjanci to sa kretyni, ktorzy nie widza, czy ktos
    sie zachowuje prawidlowo, czy nie?
    Czy gnoj po prostu idzie sobie ulica, czy na przyklad niszczy mienie?

    > Nie byłoby wtedy zapewne wypadków typu "biedni postrzeleni (czy
    > zastrzeleni) chłopcy z Poznania", za to byłoby mnóstwo zabitych
    > policjantów i bezkarnych uzbrojonych po zęby bandziorów na każdej ulicy.
    > Dopóki ludzkość nie będzie się znacząco różnić od innych przedstawicieli
    > fauny, dopóty pewne instrumenty będą konieczne.

    Nawet kosztem lamania zycia uczciwym ludziom?
    Po za tym ja nie pisalem o policji (chociaz z wlasnych doswiadczen wiem, ze
    to jest banda nierowbow i leni),
    tylko o prokuraturze.