    From: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Date: Wed, 22 Aug 2012 22:07:15 +0200

    > Tyle, ża najwyraźniej nikt nie próbuje.
    > Bo co do zasady jak wyżej (zgadzam się).

    A ja mam wrażenie, jakbyście tego nie czytali:

    Postępowanie w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy
    za niedozwolone

    Art. 479 38 [przyp. mój: te dwie ostatnie cyferki, to odsyłacz do
    przypisu. Tak się wklejają jako "tekst niesformatowany"]. Powództwo w
    sprawach rozpoznawanych według przepisów niniejszego
    rozdziału może wytoczyć każdy, kto według oferty pozwanego
    mógłby zawrzeć z nim umowę zawierającą postanowienie,
    którego uznania za niedozwolone żąda się pozwem. Powództwo
    może wytoczyć także organizacja społeczna, do której zadań
    statutowych należy ochrona interesów konsumentów, powiatowy
    (miejski) rzecznik konsumentów oraz Prezes Urzędu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów.
    Art. 47939. Z żądaniem uznania postanowienia wzorca umowy za niedozwolone
    można wystąpić również wtedy, gdy pozwany zaniechał jego
    stosowania, jeżeli od tego zaniechania nie minęło sześć miesięcy.
    Art. 47940. Zaniechanie przez pozwanego, po wytoczeniu powództwa, stosowania
    zaskarżonego postanowienia wzorca umownego nie ma
    wpływu na bieg postępowania.
    Art. 47941. W sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone
    sąd nie może wydać wyroku tylko na podstawie uznania powództwa.
    Niedopuszczalne jest też zawarcie ugody.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. SQLwiel