  • Date: Wed, 22 Aug 2012 14:45:31 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris

    > Zły przykład, IMO.
    > Ponieważ nie jesteś stroną (bo mowa o wykroczeniu, w przypadku
    > którego stronami są panstwo i sprawca), nie masz prawa do żadnych
    > roszczeń :)

    Jesteś pewien? Nawet jeśli uważam, że wymusił na mnie pierwszeństwo i
    spowodował zagrożenie dla mojej osoby?

    [ciach]

    > Swoją drogą, ciekaw jestem czy "obrona przez 5" (5KC) o której
    > tu pisano byłaby skuteczna.
    > Bo jeśli ten przepis ma mieć sens, to właśnie w takich
    > przypadkach (oczywiście zakładając że pozwany "niezwłocznie
    > w rozumieniu prawa" zmienił regulamin, odstępując od postępowań
    > które mogłby być niekorzystne dla klientów).

    Podejrzewam, że wszystko zależałoby od "wejść" prawników stron. To dość
    uznaniowy artykuł. Ale upieram się, że "na chłopski rozum" właśnie on
    powinien spowodować odrzucenie owego pozwu, jeśli obsługa klepu zareagowała.