  • Date: Thu, 16 Aug 2012 00:10:31 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris

    W dniu 15.08.2012 23:23, Daniel Pyra pisze:

    > Wiesz, ja nie byłbym taki wyrywny. Bo jak czytam "regulaminy" sklepów
    > internetowych, to czasem sam mam ochotę złożyć pozew. Np. pierwszy z
    > brzegu:
    >
    > "Zwracany w trybie opisanym w [***] Regulaminu towar zostanie przyjęty
    > przez [***] tylko wtedy, gdy będzie znajdować się w oryginalnym,
    > nieuszkodzonym, niesklejonym taśmą opakowaniu, a stan samego towaru
    > pozostanie niezmieniony w stosunku do stanu pierwotnego (w jakim
    > otrzymał go Kupujący). Towar nie może nosić śladów użytkowania."

    A czy może zwróciłeś na to uwagę osobie odpowiedzialnej bez domagania
    się haraczu, hmm?

    Poza tym nie za bardzo widzę sprzeczność tego zapisu z ustawą bez
    sprawdzenia, jak by to wyglądało w praktyce. Ty możesz interpretować
    "ślady użytkowania" jako odciski palców, sprzedający może mieć na myśli
    uszkodzenia/istotne zużycie eksploatacyjne (np. do połowy zużyty
    długopis czy coś w tym stylu). Opakowanie też jest częścią towaru i
    jeśli jest całkiem zdemolowane, trochę ciężko "odstąpić od umowy"
    zgodnie z wiadomą ustawą. Pamiętaj, że wszelkie zmiany zwracanego
    przedmiotu umowy muszą być _konieczne_ w ramach zwykłego zarządu. A nie
    wynikać z niedbałości.

    No i trochę wyrwałeś z kontekstu - skąd mam wiedzieć, czy ten regulamin
    nie rozszerza możliwości zwrotu także na zakupy dokonywane przez firmy?

    > Zagadka - jak sprawdzić towar bez uszkodzenia opakowania?

    Otwierając to opakowanie umiejętnie. Z reguły jest to dość łatwe.

    Pomijając rzeczy "zawekowane" w tych durnych plastikowych odlewach,
    większość opakowań można bez żadnych śladów (nie licząc naklejek-plomb)
    otworzyć.