    From: "Beniamin" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew o zmniejszenie alimentów...
    Date: Thu, 16 Dec 2004 04:56:19 GMT

    > ...czy ktoś może mi przesłać info jak napisać pozew o zmniejszenie
    > alimentów na dziecko? Płaciłem je regularnie cały czas - niestety na
    > początku tego roku straciłem pracę a dwa miesiące temu zasiłek oraz
    > skończyły mi się oszczędności. Komornik nic mi nie zajmie bo nie mam już
    > teraz majątku ale z tego co wiem jeszcze mi grozi sąd karny - czyli
    > więzienie - za uchylanie się od płacenia oraz mój ociec może za mnie być
    > pociągnięty do płacenia... Jak wobec tego napisać pozew?

    Pamiętaj, że sąd weźmie pod uwagę nie Twoje zarobki, ale Twoje możliwości
    zarabiania. Jeśli jesteś zdrowym facetem, masz jeszcze do tego jakiś zawód,
    to nie licz na obniżenie alimentów. Chyba że dotychczas płacone alimenty są
    wyższe niż uzasadnione potrzeby dziecka. Lepiej zamiast pisać pozew i
    składać go do sądu - pisz CV i szukaj pracy.
    Więzienie grozi Ci za _uporczywe_ uchylanie się od alimentów, to znaczy
    jeżeli nie będziesz płacił alimentów w zasądzonej wysokości, ale po prostu
    tyle ile możesz, to na pewno nie zostaniesz skazany.
    Pozdrawiam,
    Beniamin