  • 1. Data: 2004-12-15 13:28:50
    Temat: Pozew o zmniejszenie alimentów...
    Od: "networker" <n...@p...fm>

    ...czy ktoś może mi przesłać info jak napisać pozew o zmniejszenie alimentów
    na dziecko? Płaciłem je regularnie cały czas - niestety na początku tego
    roku straciłem pracę a dwa miesiące temu zasiłek oraz skończyły mi się
    oszczędności. Komornik nic mi nie zajmie bo nie mam już teraz majątku ale z
    tego co wiem jeszcze mi grozi sąd karny - czyli więzienie - za uchylanie się
    od płacenia oraz mój ociec może za mnie być pociągnięty do płacenia... Jak
    wobec tego napisać pozew?

    Pzdr
    Networker

  • 2. Data: 2004-12-15 23:31:25
    Temat: Re: Pozew o zmniejszenie alimentów...
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "networker" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    Jak
    > wobec tego napisać pozew?
    Adres sadu , sygn. akt , dane stron . W tej sprawie jestes powodem natomiast
    dziecko reprezentowane przez matke pozwanym. Wnosisz o obnizenie alimentow z
    jakiej kwoty do jakiej i uzasadniasz dlaczego , dol. dowody na poparcie
    tresci pozwu czyli zaswiadczenie z biura pracy np. ,ze jestes bezrobotny bez
    prawa do zasilku lub ,ze wynagrodzenie za prace uleglo obnizeniu, dodatkowo
    dol. zaswiadczenia o kosztach jakie sam musisz ponosic np. z tyt. czynszu,
    energii itd. skladasz podpis i w dwoch egz. zostawiasz w sadzie lub wysylasz
    poczta / jesli osobiscie na trzecim potwierdza biuro podawcze , ze przyjeto
    taki pozew z zalacznikami ... koniecznie podac sygn. akt zasadzajacej
    alimenty ktore maja ulec obnizeniu

    Sandra

  • 3. Data: 2004-12-16 04:56:19
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > więzienie - za uchylanie się od płacenia oraz mój ociec może za mnie być
    > pociągnięty do płacenia... Jak wobec tego napisać pozew?

    Pamiętaj, że sąd weźmie pod uwagę nie Twoje zarobki, ale Twoje możliwości
    zarabiania. Jeśli jesteś zdrowym facetem, masz jeszcze do tego jakiś zawód,
    to nie licz na obniżenie alimentów. Chyba że dotychczas płacone alimenty są
    wyższe niż uzasadnione potrzeby dziecka. Lepiej zamiast pisać pozew i
    składać go do sądu - pisz CV i szukaj pracy.
    Więzienie grozi Ci za _uporczywe_ uchylanie się od alimentów, to znaczy
    jeżeli nie będziesz płacił alimentów w zasądzonej wysokości, ale po prostu
    tyle ile możesz, to na pewno nie zostaniesz skazany.
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2004-12-16 08:46:28
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 16 gru o godzinie 05:56, na pl.soc.prawo, Beniamin napisał(a):

    > Pamiętaj, że sąd weźmie pod uwagę nie Twoje zarobki, ale Twoje możliwości
    > zarabiania.

    Których to możliwości nie ma - bo nie ma pracy.

    > Jeśli jesteś zdrowym facetem, masz jeszcze do tego jakiś zawód,
    > to nie licz na obniżenie alimentów.

    To dlaczego od razu nie przysolili mu 5 tys. alimentów? Przecież jest
    zdrowy i mógł zostać prezesem PKN Orlen.

    > Lepiej zamiast pisać pozew i składać go do sądu - pisz CV i szukaj pracy.

    Ciekawe skąd w takim razie 3 mln bezrobotnych w Polsce.
    Zgodzę się że jakiś procent z tej wielkości to ludzie ewidentnie nie
    starający się o pracę, żyjący na koszt MOPSów i tym podobnych instytucji.

    Ale z twojego tonu wynika że wszyscy zdrowi mężczyźni posiadający zawód
    muszą mieć pracę - zapewnisz im to?
    Zalatuje mi tutaj że jesteś jakimś partyjniakiem i rozpocząłeś kampanie
    wyborczą bo ze zdrowym rozsądkiem Twoja wypowiedź nie miała wiele
    wspólnego.

    --
    Herbi
    16-12-2004 09:46:24

  • 5. Data: 2004-12-16 12:31:10
    Od: "RAV" <r...@o...pl>

    Tako Rzecze Herbi:

    > : Ciekawe skąd w takim razie 3 mln bezrobotnych w Polsce.
    > : Zgodzę się że jakiś procent z tej wielkości to ludzie ewidentnie nie
    > : starający się o pracę, żyjący na koszt MOPSów i tym podobnych

    obawiam się, że ponad 50%

    --
    GG: 4750296...TLEN: ravsite... WWW: http://kropeczek.tk
    PRP: http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=521

  • 6. Data: 2004-12-16 13:45:51
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Których to możliwości nie ma - bo nie ma pracy.

    W jednym mieście nie ma, w innym mieście jest. W innych krajach także. Skoro
    się decyduję na dziecko to podejmuję się wszelkich sposobów, żeby zapewnić
    mu byt, a nie zrzucam wszystkiego na barki matki dziecka.

    > To dlaczego od razu nie przysolili mu 5 tys. alimentów? Przecież jest
    > zdrowy i mógł zostać prezesem PKN Orlen.

    Większość sędziów to rozumni ludzie (choć akurat w SR... ehm... no nie
    ważne). Wiadomo, że np. nauczyciel angielskiego w Warszawie może spokojnie
    dorobić drugie tyle do nauczycielskiej pensji i sąd weźmie to pod uwagę przy
    ustalaniu wysokości alimentów. Inaczej zaś potraktuje nauczyciela biologii z
    małego miasteczka.
    Ale najważniejsze dla sądu jest zabezpieczenie potrzeb dziecka i zapewnienia
    mu poziomu życia nie gorszego niż alimentującego rodzica.

    > Ciekawe skąd w takim razie 3 mln bezrobotnych w Polsce.
    > Zgodzę się że jakiś procent z tej wielkości to ludzie ewidentnie nie
    > starający się o pracę, żyjący na koszt MOPSów i tym podobnych instytucji.

    Ciekawe skąd w takim razie takie problemy ze znalezieniem pracowników. Ale
    to już wykracza poza pytanie.

    > Ale z twojego tonu wynika że wszyscy zdrowi mężczyźni posiadający zawód
    > muszą mieć pracę - zapewnisz im to?

    Nie. I tak samo nie namawiam bezrobotnych do płodzenia dzieci.

    > Zalatuje mi tutaj że jesteś jakimś partyjniakiem i rozpocząłeś kampanie
    > wyborczą bo ze zdrowym rozsądkiem Twoja wypowiedź nie miała wiele
    > wspólnego.

    Starajmy się rozmawiać o problemie i nie urządzać wycieczek osobistych,
    dobrze?

    Pozdrawiam,
    Beniamin