eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi › Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
  • Data: 2015-09-06 23:07:49
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-09-06 22:06, Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli jak cieplej to cywilizacja lepiej się rozwija...

    Tak by wynikało. Oczywiście to tylko koincydencja, jednak związek
    przyczynowo-skutkowy też da się tu zauważyć.

    Udajesz głupszego niż jesteś. Co gorsza udajesz, że twoi rozmówcy są
    głupsi niż ty udajesz:P

    > ....ale jak jest cieplej i się nie rozwija, to... należy tę sprzeczność
    > twojej hipotezy zignorować?

    Nie. Po prostu są też inne czynniki. I patrz akapit wyżej.

    > 100 lat? Te zmiany JUŻ widać.

    I o ile spadła produkcja żywności? O cholera, wzrosła?

    > Twoja wiedza jest na jeszcze niższym poziomie, niż ortografia.

    Przegrałeś:P

    > Nie masz bladego pojęcia, jak współczesna cywilizacja jest zależna od
    > ropy naftowej.

    Podobnie jak 150 lat temu transport od koni.

    > Tylko z powodu problemów politycznych.

    Dokładnie. A nie z powodu ocieplenia klimatu. Bo z powodu ocieplenia to
    rolnictwo per saldo globalnie będzie miało lepiej.

    > Jak się drastycznie zmieni klima (i jeszcze np. skończy się ropa
    > naftowa) to nagle okaże się, że cały świat może wyżywić maksymalnie pół
    > miliarda ludzi.

    Na razie, to żywności możemy produkować coraz więcej. I to szybciej niż
    rośnie populacja. Nie ma problemu z produkcją żywności. Jest problem z
    jej dystrybucją i jest to problem polityczno ekonomiczny. Nie klimatyczny.

    > Zaczynasz brzmieć jak kretardzi młodej Ziemi bredzący o polu
    > magnetycznym na poziomie milionów Tesli "gdyby Ziemia powstała miliardy
    > lat temu".

    To wtedy CO2 nie bylo gazem cieplarnianym? Tak samo było. Jeśli ten
    model jest dobry, to powinien zadziałać i dla warunków ze zlodowacenia.
    Więc co za problem? A, zamiast glacjału wyjdzie globco? Zawsze wychodzi
    globcio? Podaj ze trzy przykłady ujemnego sprzężenia uwzględnionego w
    modelach. Bez nich zawsze będzie się ocieplać. No więc jakie one są w
    tych modelach? Byłą szansa, że chmury, ale obliczyli i też im wychodzi,
    że dodanie. Układ z samymi dodatnimi sprzężeniami jest z zasady
    niestabilny i już dawno by się rozbiegł w którąś stronę.

    Ja nie mam problemu z tym, żeby uwierzyć, że klimat się ociepla. Nie mam
    nawet problemu żeby uznać, że _częściowo_ jest to spowodowane
    działalnością człowieka. Tylko nie bardzo wierzę, że jak przestaniemy
    emitować CO2 to klimat się przestanie zmieniać (bo zmienia się zawsze -
    taki już jest, z człowiekiem czy nie). Za mało wiemy, modele nie są
    wcale tak doskonałe jak usiłuje się to wmówić. Jednym słowem twierdzę,
    że klimatolodzy są jak analitycy giełdowi. Wszystko potrafią
    wytłumaczyć, ale gówno potrafią prognozować. Bo nie bardzo wiedzą jak to
    dokładnie działa.

    Shrek.