eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi › Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
  • Data: 2015-08-27 11:34:33
    Temat: Re: Pozew o 670_000 PLN za powikłanie po sczepieniu przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B oraz błonicy, tężcowi i krztuścowi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.08.2015 o 10:15, Liwiusz pisze:

    > I to (zjadanie) jest zakazane.

    Tak. Ty chcesz, w imię wolności, je zalegalizować.

    > Zagrożenie to tylko konsekwencja. Wolnością jest nieprzyjmowane
    > szczepionek pod przymusem.

    Twoja wolność do ryzykowania choroby kończy się na cudzej wolności od
    groźby epidemii.

    Nie podoba się? Wynoś się tam, gdzie ludzie się tym nie przejmują i może
    nawet lubią choroby zakaźne.

    > Co do zasady jest taka wolność - przynajmniej dla podmiotów
    > dysponujących odpowiednio dużym podwórkiem (czyli dla państw).

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Traktat_o_całkowitym_z
    akazie_prób_z_bronią_jądrową

    > Zatem, łaskawie, nie wbijaj we mnie swoich igieł ;)

    Tylko jeśli ty łaskawie zamkniesz swoją nieszczepioną osobę w miejscu,
    gdzie nie będziesz stanowić zagrożenia epidemiologicznego, czyli np. w
    jakimś izolowanym wiwarium.

    > Nieszczepienie nie jest narażaniem na epidemię. Narażaniem jest bycie

    Jest.

    > chorym w towarzystwie i tutaj wszelkiego rodzaju kwarantanny czy zakazy
    > przebywania nie tylko są uzasadnione, ale i są w praktyce stosowane.

    Problem: choroby zakaźne są zaraźliwe także przed wystąpieniem
    wyraźnych, jednoznacznych objawów.

    > A o których piszesz?

    Te, których dotyczą obowiązkowe szczepionki.

    > Analogia nietrafna - "stos" to ekwiwalent osoby chorej, a nie zdrowej,
    > tylko nieszczepionej.

    Niby dlaczego? Jak nie podejdziesz zbyt blisko to, póki coś nie
    pierdyknie, zagrożenia teoretycznie nie ma.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić