eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPotrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacjiRe: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!feedme.news.mediaway
    s.net!news.tele.dk!small.news.tele.dk!205.231.236.10!newspeer.monmouth.com!news
    .maxwell.syr.edu!fr.clara.net!heighliner.fr.clara.net!newsfeed.tpinternet.pl!ne
    ws.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Date: Wed, 27 Mar 2002 11:59:10 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <a7s8lu$86v$1@news.tpi.pl>
    References: <a7rveu$lvl$1@onyx.icpnet.pl> <HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at>
    Reply-To: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa196.koszalin.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1017226751 8415 213.76.124.196 (27 Mar 2002 10:59:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Mar 2002 10:59:11 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:88425
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
    napisał w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
    >
    > Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
    > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    > skuteczna w działaniu.

    Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
    Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
    Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
    i...

    "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
    i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
    precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
    Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
    utracił roszczenia z rękojmi."
    (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)

    i podobnie

    "Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
    przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
    obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
    w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
    nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
    po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)

    Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
    Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
    bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
    wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
    zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
    terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
    uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.

    Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
    w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...

    Co wtedy?
    Art. 5 czy 471 kc?
    oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1