eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPotrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacjiRe: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
  • Data: 2002-03-27 10:59:10
    Temat: Re: Potrzebuje pomocy w sprawie nie uznanej reklamacji
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>
    napisał w wiadomości news:HTfo8.14288$kv4.153310@news.chello.at...
    >
    > Pójdź do sklepu i oddaj im ramę do reklamacji w ramach RĘKOJMI. Jeśli nie
    > uznają Twojej reklamacji to idź/zadzwoń/napisz do Inspekcji Handlowej i
    > podziel się z nimi swoim problemem - to bardzo pożyteczna instytucja i
    > skuteczna w działaniu.

    Może jednak w odwrotnej kolejności i dodatkowo bez zbędnej zwłoki.
    Sprawa może nie być taka oczwista o czym niżej.
    Poza tym może jeszcze coś źle zrobi np. nie określi żądania
    i...

    "Zawiadomienie [...] o wadzie jest jedynie notyfikacją wady
    i nie jest tożsame z reklamacją, która powinna ponadto
    precyzować roszczenia kupującego z tytułu rękojmi.
    Niewykonanie tego obowiązku powoduje, że pozwany
    utracił roszczenia z rękojmi."
    (fragment uzasadn. wyroku s.apel. I ACa 331/00)

    i podobnie

    "Zawiadomienie sprzedawcy o wadliwości przedmiotu sprzedaży
    przed upływem zawitego terminu otwiera jedynie kupującemu możliwość
    obrony przed roszczeniami sprzedawcy z tej samej umowy sprzedaży
    w drodze podniesienia zarzutu z rękojmi (art. 568 § 3 k.c.),
    nie otwiera mu natomiast drogi do dochodzenia uprawnień z rękojmi
    po upływie tegoż terminu." (wyrok s.apel. I ACa 389/00)

    Swoją drogą to też zależy komu zgłaszał poprzednią reklamację.
    Jeśli np. producentowi a nie sprzedawcy, to może być małe zamieszanie
    bo jest dowód na to, że reklamował miesiąc temu a więc
    wykrył wadę również co najmniej miesiąc temu
    zatem __sprzedawca__ może bronić się upływem miesięcznego
    terminu zawitego na zgłoszenie wady i.... w związku z tym utratą
    uprawnień kupującego z tyt. rękojmi na podstawie KC.

    Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie
    w ciągu miesiąca od jej wykrycia," ...

    Co wtedy?
    Art. 5 czy 471 kc?
    oczywiście pod warunkiem, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1