eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPotrzebna pomoc - SCK, nieuczciwy sprzedawca › Re: Potrzebna pomoc - SCK, nieuczciwy sprzedawca
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "industrial" <i...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrzebna pomoc - SCK, nieuczciwy sprzedawca
    Date: Tue, 5 Jun 2007 01:51:09 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <f428m2$t7h$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <f41uv0$b5m$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.116.102.57
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1181001220 29937 217.116.102.57 (4 Jun 2007 23:53:40
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jun 2007 23:53:40 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:465536
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Arqs" <a...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:f41uv0$b5m$1@inews.gazeta.pl...
    [...]
    > Jeśli ktoś zna jakieś rozwiązania prawne - proszę o pomoc.

    To prawda, że sprzedawca ma prawo do wymiany wadliwego towaru (zamiast
    proponowanego przez Ciebie zwrotu ceny - a konkretniej: odstąpienia od
    umowy), jednak z całą pewnością nie może być tak, że "w końcu" ściągną dla
    Ciebie ten komputer - wada (w tym wypadku niezgodna z umową konfiguracja)
    rzeczy sprzedanej powinna być usunięta, zgodnie z brzmieniem przepisu art.
    560 par. 1 Kodeksu Cywilnego, "niezwłocznie". Oznacza to czas rzeczywiście
    potrzebny na wymianę towaru - przyjmuje się, że nie powinien przekroczyć
    dwóch tygodni. Po upływie tego czasu możesz odstąpić od umowy i zażądać
    zwrotu ceny towaru. Taką samą możliwość masz, jeśli wymienią towar, ale
    nadal będzie on wadliwy - tutaj proponuję sprawdzić w szczególności
    legalność zainstalowanego Windowsa - na pewno mogą Ci w tym w call-center
    Microsoftu. Z Twojego punktu widzenia najkorzystniejsza byłaby właśnie ta
    sytuacja, w której odeślą Ci nowy komputer z nielegalnie zainstalowanym
    systemem. Sąd radzę sobie odpuścić ze względów praktycznych, w razie czego
    negocjuj - możesz przypomnieć im, że narażają się na poważne konsekwencje
    sprzedając Ci komputer z pirackim Windowsem, zwłaszcza, jeśli masz na to
    dowód w postaci zakupionego sprzętu.

    Pisz na priv, jeśli potrzebujesz konkretniejszej analizy sytuacji i pomysłów
    na dalsze kroki :)

    powodzenia,
    industrial

    i...@o...eu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1