  • Data: 2023-12-05 01:19:31
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Byłoby dobrze zrozumieć co w końcu się da a co się nie da, ale nie
    > wygląda, żeby z tej dyskusji miało to wyniknąć.

    Marcin! Wskazałem rozporządzenie. Z niego wynika, co podaje operator.
    Jesteś techniczny. Podają Ci współrzędne GPS masztu, kierunek, zasięg i
    kąt rozwarcia. Zasięg i kąt jest cokolwiek teoretyczny bo
    charakterystyka anteny przypomina taką wydłużoną kropelkę, a operator
    podaje coś przypominające segment tortu. Pod linkiem
    https://tiny.pl/c2z5x znalazłem artykuł z rysunkami. Nic więcej dla
    Ciebie (i innych) zrobić nie potrafię. Są inne sposoby, ale tego nie
    wdrożysz natychmiast, a tam się liczyła każda minuta. To przecież
    ;potrafisz sam ocenić, co się z tego da wyciągnąć.

    Z praktyki Ci dodam, że różne przeszkody w górach potrafią robić takie
    psikusy, że antena łapie coś daleko, a przy maszcie już nie. Jak masz
    doświadczenie i dłuższy biling stojącego odbiornika, to na tych danych
    da się trochę uszczegółowić. Przykładowo przy włączonym w komórce
    internecie możesz z jednego masztu gadać, a z drugiego mieć internet. No
    to tu komórka leży na ich wspólnym polu.

    Dane o maszcie mogły wykluczyć, że pojechała gdzieś. Dlatego nie wydaje
    się to pilne, ale była przy rozmowie z ojcem półprzytomna i mogła coś
    pokręcić. Dlatego sprawdzenie nie było zbędne, ale w tym konkretnym
    przypadku, gdy wiemy, że była w Andrychowie nic by nie dało - albo
    niewiele. Wiedzielibyśmy, że jest w Andrychowie. Na chwilę obecną
    wszystko wskazuje na to, że tak założono podczas poszukiwań.

    Problemem nie jest posiadanie, czy nie danych o lokalizacji, a fakt, że
    nie szukano. Nie zidentyfikowano zagrożenia dla życia, albo też powstał
    gdzieś błąd w przekazie informacji. I nic więcej wydusić się z tych
    sprzecznych relacji nie da. Informacja o krwiaku jest po prostu
    zaskakująca. Do sekcji zwłok nikt na to w ogóle nie wpadł. Środek
    miasteczka i przecież nie było jakiegoś mrozu. Nikt chyba nie liczył się
    z hipotermią. Przecież mogła wejść gdziekolwiek. Krwiak wszystko
    zmienił. Ale to nie jest jakaś typowa sytuacja i nie ma co na siłę
    szukać winnych - zwłaszcza, że nie znamy szczegółów.
    --
    (~) Robert Tomasik